Aangekomen... - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Klundert Oene/Amersfoort/Naarden - WaarBenJij.nu Aangekomen... - Reisverslag uit Tiberias, Israel van Klundert Oene/Amersfoort/Naarden - WaarBenJij.nu

Aangekomen...

Door: Neelke

Blijf op de hoogte en volg Klundert

14 Oktober 2012 | Israel, Tiberias

We zijn aangekomen! Ja, ons eerste diner hier in het hotel was heer-lijk: allerlei soorten groenten, salades, houmous, soep, vlees, gebakken aardappels en als toetje taarten-om-je-vingers-bij-af-te-likken. Maar, als we zo doorgaan met eten, dan komen we zeker aan :)

Alle gekheid op een stokje: we hebben een erg voorspoedige reis gehad en zijn om een uur of half 3 aangekomen in hotel Astoria in Tiberias.

Het was erg vroeg vanmorgen (3 uur) toen wij met onze koffers achter ons aan rollend en stuiterend met veel lawaai door Klundert liepen richting de Hilsepoort. De Oenenaren/Oenianen/Oenen(?) waren al om kwart over 2 gearriveerd en zaten al aan de koffie. Half 4 was iedereen present en was het wachten op de taxi. Die was wat te laat en om 4 uur vertrokken we uit Klundert met ons privé taxi-busje met aanhangwagen. Via een kleine omweg kwamen we rond kwart voor 6 op het vliegveld van Brussel aan, waar Cor de Haan keurig klaarstond met onze tickets.

Van tevoren waren we geïnstrueerd wat we wel en niet moesten zeggen als we ondervraagd zouden worden over het doel van onze reis. Maar, alles ging boven verwachting snel: we werden helemaal niet ondervraagd. Niet alleen, niet in groepen, gewoon, helemaal niet! Heel prettig en snel waren we door de douane heen.
Het enige was, dat één persoon vergeten was dat er een zakmes in de handbagage zat en daar waren ze dan in Brussel weer niet zo van gecharmeerd. Maar geen probleem, nadat het mes was weggegooid mochten we weer vrolijk verder.
Zoals het echte Nederlanders betaamt, hebben we gezamenlijk een kop koffie gedronken en daarna gingen we aan boord van het vliegtuig.

Na een voorspoedige vlucht van ongeveer 4,5 uur, kwamen we rond 12 uur aan in een warm Israël. Met tegen de 30 graden wel even een ander verhaal dan Nederland.

Op het vliegveld werden we opgehaald door een meneer die ons naar onze bus bracht: wederom een eigen bus voor onze groep, met een eigen chauffeur (Raviv genaamd) die bij ons zal blijven.
Hij bracht ons in 2 uur naar ons hotel in Tiberias.

Een mooi hotel met prima kamers met (in de meeste kamers) uitzicht op het meer van Galilea en...een heerlijk zwembad waar we direct dankbaar gebruik van hebben gemaakt. Ook van de laatste zonnestralen van de middag hebben genoten.

Een groep christenen die samen reist en bij elkaar is op zondag: dat kon natuurlijk niet zonder een 'dienst' gaan onder leiding van ds. Slingerland. We hebben wat liederen gezongen, samen gebeden uitgesproken en de dominee heeft met ons nagedacht over Zacharia 12: 1-10 (met name vers 3 en 10). Het ging over de stad Jeruzalem. Over hoe dat de stad van de Vader, de Zoon en de Geest is.

Na dit moment van bezinning, konden we aan de hierboven beschreven maaltijd en daarna hebben we nog wat rondgelopen in de stad. Het was nauwelijks afgekoeld en tegen de tijd dat we terug waren, was het alweer zweten geblazen.

De meesten gingen linea recta naar bed..een enkeling..de 'die-hards' dronken nog een biertje om de dag af te sluiten (of een blog te schrijven).

Het was een mooie dag met veel nieuwe indrukken. Iedereen heeft genoten en we zijn benieuwd wat de dag van morgen ons zal brengen.

• 14 Oktober 2012 - 21:58

Elske Slingerland:

Nadat we jullie hadden uitgezwaaid vannacht liepen we door de Westerstraat terug naar huis. Het laatste wat ik van jullie hoorde was de cadans op de betonweg van Klundert naar de snelweg...

Blij om goed bericht van jullie te zien en verslag van deze eerste dag.

• 14 Oktober 2012 - 22:07

Martine:

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad!
    Klinkt erg goed dat weer ;)

Geniet ervan en veel zegen!

• 14 Oktober 2012 - 22:07

Renske:

Fijn dat jullie allemaal veilig zijn aangekomen,en dat het zo voorspoedig bij de douane ging....heerlijk stukje geschreven,gewoon leuk.om te lezen.ben alweer benieuwd naar het volgende verhaal...hihi.enjoy and blessings....

• 14 Oktober 2012 - 22:43

Arie Strootman:

גוט גליק און גאָט בענטשן
    (Veel succes en Gods zegen)

• 15 Oktober 2012 - 07:59

Babs En Jaap:

Geniet van dit mooie land, leuk jullie zijn in hetzelfde hotel als wij 2 jaar geleden.Ik heb op teletekst
    gekeken en gezien dat jullie op tijd vertrokken. Blij dat alles goed is verlopen. Speciaal de groeten van Jesse aan juffrouw Jannie en kijken uit naar een volgend bericht.

• 15 Oktober 2012 - 08:12

Lenie Van Dam:

Dat van die taarten kan ik me nog heel goed herinneren. Smullen was dat!

• 15 Oktober 2012 - 10:33

Corrie Van Veen :

Ten eerste Neelke wat kan je gezellig schrijven, alsof we om de tafel zitten en het sfeeertje meeproeven.
    Fijn dat de reis zo goed verlopen is, en dat jullie veilig aangekomen zijn in het land van de belofte.
    Het zal wel even een omschakeling zijn qua temp,maar alleen maar in positieve zin,
    Doe de groeten aan Jansje( ben haar schoonzusje) blijf jullie volgen, Gods nabijheid en zegen toegewenst in het werk wat jullie zullen doen.

• 15 Oktober 2012 - 11:16

Henri:

Ha Erik en Betsy,

Leuk om jullie zo te volgen vanaf de herfstige Veluwe.
    We volgen jullie bij Ontmoeting ook vanaf de W&W-map.

Groet,
    Henri

• 15 Oktober 2012 - 11:20

Hanny De Fijter:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen, Neelke. Heerlijk zoveel zon nog even voor de winter zijn intrede doet. Geniet ervan en van het bijzondere land, waar jullie doorheen mogen reizen.
    Hartelijke groeten, ook van Kees

• 15 Oktober 2012 - 12:43

Gerrit:

Geweldig om vooral ook de foto's te zien! het lijkt wel vakantie . Geniet er maar van want in Jeruzalem is het afgelopen met vakantie daar gaan we aan het werk!

Ik heb nu al spijt dat ik niet gelijk ben mee gegaan!
    geniet vandaag van de dag met Daniel Braun

Gerrit

• 15 Oktober 2012 - 21:28

Moniek:

Leuk om jullie zo te volgen! Geniet van jullie reis. In Klundert scheen de zon ook uitbundig, dus ook hier vakantiestemming!

• 15 Oktober 2012 - 21:39

Zwaantje Nooteboom:

goede berichten
    fijn dat jullie veilig en goed zijn aangekomen
    we hopen dat jullie een hele goede en fijne tijd mogen hebben
    groetjes Gerhard en Zwaantje

• 20 Oktober 2012 - 17:43

Dienke:

Zakmes... hmmm... dat komt me bekent voor. Het was toch niet één of andere Oenenaar?? ;)